Examendag!

Deelnemer Ilona doet verslag van haar ervaringen bij de Opleiding tot Professioneel Taaltrainer

Managing Expectations, Taalniveaus en taalvaardigheden, Methoden, modellen en technieken, Creativiteit, Interactie en Groepsdynamica en als laatste Evalueren en feedback; alle modules van de Opleiding tot Professioneel Taaltrainer zijn de revue gepasseerd en dus was het vrijdag 13 juli zover: D-Day oftewel…Examendag!

Hoewel vrijdag de 13e doorgaans niet heel goed aangeschreven staat begon de dag goed; met een warm ochtendzonnetje werden we verwelkomd in het WTC in Rotterdam, waar de presentatie van onze eindopdracht plaats zou vinden. Via een individueel samengesteld lesprogramma, een lesplan en een individuele demo-les, moesten wij demonstreren of we alle opgedane kennis ook in de praktijk kunnen brengen. Om daarmee de opleiding succesvol af te ronden en een diploma mee naar huis te nemen aan het einde van de dag.
Via de groepsapp hadden we elkaar de hele week al geïnformeerd over alle last-minute voorbereidingen (lees: Stress!) plus de gezonde spanningen maar dat we erg veel zin hadden om samen deze afrondende examendag in te gaan stond buiten kijf.

En een leuke dag werd het!
Wat mij persoonlijk opviel na het observeren van de lessen van mijn mede-cursisten; hoeveel we klaarblijkelijk in korte tijd geleerd hebben. Zoveel, dat we nu als volwaardig professionele taaltrainers een les Engels of NT2 konden geven. Nadat we alle zes een les hadden gegeven en ondertussen ook nog een gezellige lunch op het terras van Brasserie Staal hadden genuttigd, was het tijd voor het verlossende woord van Rene: we waren allemaal geslaagd! We kregen persoonlijke feedback en cijfers en toen was het tijd voor de borrel. Onder het genot van een hapje en drankje kregen wij ons diploma uitgereikt en hadden wij het gewenste resultaat behaald; een succesvolle afronding van de Opleiding tot Professioneel Taaltrainer!
Dank voor de leuke tijd dames en Rene!

 

Lees hier over de Opleiding tot Professioneel Taaltrainer!

Speak Your Mind

*